uppdrag

Några av många genomförda uppdrag

Oddbird

Det började med en vänskap som övergick i ett ordförandeskap.Moa behövde en ny identitet på sitt företag, nya ambitioner behövde skapas. Från relativt anonym till ett företag man presenterar på tv i London.

Namnet, tonaliteten, produkterna, samarbeten, relationer och intern organisation och energi.Ett arbete som jag är mycket stolt över.

Coca Cola

Världens största varumärke ville samla två avdelningar för att arbeta ännu bättre tillsammans. En föreläsning och workshop blev till en till förfrågan. Whats up i världen? Låt oss göra ett studiebesök, eller flera. Välkomna till Göteborg.

Ett av de finaste uppdrag jag haft.

Previous
Next
Previous
Next

MIG

Marknadsföreningen i Göteborg.

Vi har som syfte att utveckla och inspirera näringslivet, akademin och medlemmarna i Göteborg sedan 1933.

Ett medlemskap utvecklades till ett ordförandeskap under de senaste 5 åren, och arbetet fortsätter med att skapa relevant innehåll för våra fans.

Resor, events, möten, information & inspiration.

Brixly

Byggföretaget behövde en snabb justering av namn och varumärkeslöfte efter ägarbyte.

Vi lämnade ett 77 år gammalt namn och tonalitet och bytte identitet på ett par månader, lagom till en kick off man aldrig glömmer.

Det var starten på en enormt spännande resa.

Previous
Next
Previous
Next

VW Transportbilar

Ett långt samarbete som handlar om att teamet vill bli landets vassaste partners till sina återförsäljare men också en viktig partner för sina kunder som måste lita på sin företagsbil.

Motivationsprogram, interna möten, sociala medier och lanseringar internt och mot sina viktigaste kunder.

Heyman & Friends

Ett projekt som blev ett delagarskap och ett tight arbete med att sätta upp en byrå i världsklass.

Viktiga uppdrag för kunderna, men också det stora i att bygga ett team och en kultur som ville växa.

Previous
Next
Previous
Next

Elgiganten

Hur skapar man en känsla av stolthet och gemenskap i en kedja med 82 butiker.

Kan man dessutom genomföra detta i samband med kedjans 20 års jubileum?

Vi provar.

Trygg Hansa

Ett tio år långt samarbete för att belöna och utvecka bolagets vassaste säljare. Motoivation, engagemang, lärande och delande mellan de bästa.

Startade och avslutades med en resa för själen, ibland nära, ibland långt bort, men alltid med minnen för livet. Och bevis att visa upp för mamma.

Previous
Next
Previous
Next

Nine Yards

Grundade en byrå 2003 med ambitionen att vara en ”good guy” mot våra kunder. Att vara en vän och att vara en ”utbildande byrå” snarare än en säljande.

Vi ville vara exceptionella. Och vi växte fort.

I dag är byrån störst i Norden och bäst i landet.

Ändå nåt.
Mina roligaste år, och vi byggde nåt från ingenting till någonting.

Oddbird

Det började med en vänskap som övergick i ett ordförandeskap.

Moa behövde en ny identitet på sitt företag, nya ambitioner behövde skapas. Från relativt anonym till ett företag man presenterar på tv i London.

Namnet, tonaliteten, produkterna, samarbeten, relationer och intern organisation och energi.

Ett arbete som jag är mycket stolt över.

Coca Cola
Coca Cola
Coca Cola
Coca Cola
Previous
Next

Coca Cola

Världens största varumärke ville samla två avdelningar för att arbeta ännu bättre tillsammans. En föreläsning och workshop blev till en till förfrågan. Whats up i världen? Låt oss göra ett studiebesök, eller flera. Välkomna till Göteborg.

Ett av de finaste uppdrag jag haft.

Previous
Next

MIG

Marknadsföreningen i Göteborg.

Vi har som syfte att utveckla och inspirera näringslivet, akademin och medlemmarna i Göteborg sedan 1933.

Ett medlemskap utvecklades till ett ordförandeskap under de senaste 5 åren, och arbetet fortsätter med att skapa relevant innehåll för våra fans.

Resor, events, möten, information & inspiration.

Previous
Next

Brixly

Byggföretaget behövde en snabb justering av namn och varumärkeslöfte efter ägarbyte.

Vi lämnade ett 77 år gammalt namn och tonalitet och bytte identitet på ett par månader, lagom till en kick off man aldrig glömmer.

Det var starten på en enormt spännande resa.

Previous
Next

VW Transportbilar

Ett långt samarbete som handlar om att teamet vill bli landets vassaste partners till sina återförsäljare men också en viktig partner för sina kunder som måste lita på sin företagsbil.

Motivationsprogram, interna möten, sociala medier och lanseringar internt och mot sina viktigaste kunder.

Previous
Next

Elgiganten

Hur skapar man en känsla av stolthet och gemenskap i en kedja med 82 butiker.

Kan man dessutom genomföra detta i samband med kedjans 20 års jubileum?

Vi provar.

Previous
Next

Trygg Hansa

Ett tio år långt samarbete för att belöna och utvecka bolagets vassaste säljare. Motoivation, engagemang, lärande och delande mellan de bästa.

Startade och avslutades med en resa för själen, ibland nära, ibland långt bort, men alltid med minnen för livet. Och bevis att visa upp för mamma.

Previous
Next

Heyman & Friends

Ett projekt som blev ett delagarskap och ett tight arbete med att sätta upp en byrå i världsklass.

Viktiga uppdrag för kunderna, men också det stora i att bygga ett team och en kultur som ville växa.

Previous
Next

Nine Yards

Grundade en byrå 2003 med ambitionen att vara en ”good guy” mot våra kunder. Att vara en vän och att vara en ”utbildande byrå” snarare än en säljande.

Vi ville vara exceptionella. Och vi växte fort.

I dag är byrån störst i Norden och bäst i landet.

Ändå nåt.

Mina roligaste år, och vi byggde nåt från ingenting till någonting.